بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در  بافران نایین+تصاویر
کد خبر: 3742650
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در  بافران نایین+تصاویر

بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در  بافران نایین+تصاویر کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت الاسلام حبیبی، کارشناس حوزه و دانشگاه  از بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در حسینیه شهر بافران نایین خبر داد.

ه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام بهزاد حبیبی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک عید بزرگ مسلمانان جهان اظهار کرد: واقعه بزرگ غدیر و ابلاغ ولایت‌عهدی امام علی(ع) توسط پیامبر(ص) همزمان با سایر شهرهای کشور در بافران توسط گروه هنرمندان نایین بازسازی شد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بهترین وسیله انتقال اندیشه‌ها هنر است، لذا برای اولین بار در شهر بافران از توابع نایین تصمیم گرفته شد واقعه ارزشمند غدیر با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر به تصویر کشیده شود تا عموم علاقمندان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت علی (ع) با واقعه عظیم و همایش بزرگ غدیر آشنا شوند.

کارشناس حوزه و دانشگاه بیان کرد: بازخوانی واقعه غدیر یکی از راهبرد‌هایی است که در این زمان می‌تواند با آنچه که غرب برای ما در جبهه‌های مختلف طراحی کرده است مقابله کند به گونه‌ای که پیروز میدان در این جنگ رسانه‌ای ولایت باشد؛ اما محقق شدن این ماموریت مهم و پیروزی در این آزمون بزرگ فرهنگی عزم راسخ مسئولان را طلب می‌کند.

بازسازی خطابه بلند غدیر و بازگشت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) از آخرین حج خود و بازخوانی عبارت معروف "هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست" از جمله متونی بوده که امروز در نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در شهر‌ بافران  بازخوانی و بازسازی شد.

عید سعید غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان و ما ایرانی‌ها بوده و همه ساله با فرا رسیدن ۱۸ ذی الحجه دیار علویان به مثابه سایر استان‌ها و شهر‌های ایران غرق در شور و شادمانی و سرور می‌شود.

حمیدرضا پوربافرانی 

انتهای پیام 

captcha